SMTP szerver szolgáltatás
A "Standard", "StandardPlus" és "Premium" szolgáltatáscsomagok előfizetői részére nyújtunk SMTP szolgáltatást.
Fontos, hogy cégünk SMTP szolgáltatásának használata csak egy lehetőség az előfizetett domainnév kimenő levelezésének továbbítására. Amennyiben az Önnek kényelmesebb vagy bármilyen ok miatt célszerűbb, akkor továbbra is használhatja az internet-hozzáféréséhez kapott SMTP kiszolgálót.
Kérjük, figyelmesen olvassák el az alábbi tájékoztatót, és csak abban az esetben használják
SMTP szolgáltatásunkat, ha a benne foglalt használati feltételeket elfogadják és betartják.
Az SMTP szolgáltatás elérhetősége:
SMTP kiszolgáló neve:
smtp.irq.hu
SMTP kiszolgáló portja:
7725, illetve az SSL/TLS titkosítás bekapcsolása esetén az 587-es port is használható
A szolgáltatás használata
hitelesítést igényel, amelyhez a postafiókok hozzáféréséhez használt
azonosító-jelszó páros használandó. Kérjük, lehetőség szerint mind a postafiókok hozzáférésénél, mind pedig
az SMTP szolgáltatás esetén a teljes e-mail címet használják azonosítóként (fióknévként).
Az SMTP szolgáltatás keretében egy levél legfeljebb 32 címzettnek továbbítható (beleértve a címzetteknek,
a másolatként és a titkos másolatként küldött példányokat is).
Postafiókonként 1 órán belül összesen legfeljebb 50, 1 napon belül összesen legfeljebb 200 címzettnek küldhető levél. Azaz,
például ha minden elküldött levelének két címzettje van, akkor egy órán belül 25 db ilyen levél küldhető el.
Amennyiben a korlátok valamelyikét eléri, akkor ideiglenesen nem veszi át a kimenő leveleit az SMTP-kiszolgálónk mindaddig,
amíg el nem telik annyi idő, hogy az azt megelőző 1 órán, illetve 1 napon belül már a korlát alá nem csökken az elküldött levelek
címzettjeinek száma. A levelezőprogramok egy része (pl. Thunderbird) ezeket az ideiglenes korlátozásokat lekezeli, és
addig próbálkozik, amíg az SMTP-kiszolgálónk át nem veszi a kimenő leveleket, míg más részük (pl. az újabb Outlook verziók)
az SMTP-szabvány előírásaival szemben ezeket azonnal hibának jelzi a felhasználó felé és nem küldi el ez esetben a leveleket.
A korlátok valamelyikének elérését a "4.3.2 <
a címzett e-mail címe>: Recipient address rejected: Try again later"
hibaüzenettel jelzi a szerverünk.
SMTP szerverünk kizárólag azokat a leveleket veszi át továbbításra, amelyek feladója ahhoz a postafiókhoz
tartozik, amellyel a feladó hitelesítése történt, idegen - pl. freemail.hu-s vagy gmail.com-os - feladójú
leveleket nem vesz át.
Amennyiben egy adott postafiókba több e-mail címen is érkezhet levél - pl. e-mail alias beállítás miatt,
vagy az adott tárhelyhez "alias" csomaggal előfizetett további domainnevek miatt -, akkor természetesen ezen
e-mail címek mindegyike használható a levelek feladójaként.
A beállításnál, kérjük ügyeljenek arra, hogy a szolgáltatás nem az egyébként alapértelmezett 25-ös porton
üzemel, hanem a 7725-ösön, illetve SSL/TLS titkosítás bekapcsolása esetén az 587-es porton is elérhető. Ennek az az oka, hogy számos internethozzáférés-szolgáltató a hálózatukból
kiküldött spamek elleni védelem gyanánt nem engedélyezi a hálózatán kívül található SMTP szerverek
elérését, vagy azt külön engedélyhez, vagy pl. csak fix IP-cím előfizetése esetén lehetséges, így azonban
ez a korlátozás kikerülhető, és az aktuálisan használt internethozzáféréstől függetlenül használható az
SMTP szerverünk.
Amennyiben a levelezőprogramja nem éri el az SMTP kiszolgálót, akkor, kérjük ellenőrizze - vagy az adott
számítógépet üzemeltető/karbantartó szakemberrel ellenőriztesse -, hogy a számítógépén lévő helyi tűzfal,
valamint az internet-csatlakozást biztosító esetleges további eszközök (pl. ADSL- vagy kábeles szolgáltatás
routere) mindegyike engedélyezi-e a szerverünk 7725-ös, illetve 587-es portja felé irányuló forgalmat. Ezek beállításával
kapcsolatban konkrét segítséget sajnos nem tudunk nyújtani a szóba jöhető szoftverek és eszközök nagy száma,
valamint a helyi beállítások ismeretének hiánya miatt.
Fontos, hogy SMTP szolgáltatásunk kéretlen levelek továbbítására nem használható, az
ISzT hálózathasználati irányelvei ezen esetben
is, mint bármely más szolgáltatásunk esetében betartandók.
Amennyiben megalapozott bejelentés érkezik kéretlen leveleknek az SMTP szolgáltatásunkon keresztül történő
kiküldéséről, akkor az az adott webtárhely véglegesen kizárásra kerül az SMTP szolgáltatás használatából,
amely az érvényes előfizetési szerződést semmiféle módon nem érinti, és cégünk semmiféle módon nem tehető
felelőssé az emiatt esetlegesen nem kézbesített levelek miatt.
Az SMTP szolgáltatás használatával kapcsolatban kéretlen levélnek tekintjük azokat a reklám-, hír-,
engedélykérő ... leveleket is, amelyek küldését céges, nem nevesített e-mail címekre a hatályos
jogszabályaink jelenleg még engedélyeznek előzetes kérés vagy hozzájárulás nélkül is.
Kérjük, ha bármiféle működési problémát tapasztal az SMTP szolgáltatás használata közben, akkor azt
szíveskedjen a support@irq.hu címre írott levélben jelezni, a feladó és a címzett(ek) e-mail címének,
valamint a levél elküldésének vagy küldési kísérletének minél pontosabb, de legalább óra pontosságú
megjelölésével.
IRQ Hosting Kft.