Borzasztó arány: az e-mailforgalom alig 5%-a ér valamit

2007.12.12. | forrás: terminal.hu
Idén - minden korábbi rekordot megdöntve - 95%-ra emelkedett az elektronikus levelek forgalmában a spamek aránya.


Naponta egymilliárd(!) e-mailt elemezve jutott arra a Barracuda Networks, hogy minden eddiginél rosszabbul állunk, ami a nem kívánt elektronikus üzenetek arányát illeti. A cég éves jelentésében be is számolt a világszerte több mint 50 ezer ügyfél postafiókjának figyelésével készült felméréséről. Míg 2004-ben „csak” 70 százalékos volt a szemét levél mértéke, addig idén már 90-95 százalék közé tehető (pedig tavaly sem volt kevés, akkor 85-90 százalékosra lőtte be a Barracuda ennek értékét).

Nézzünk néhány további, szintén megdöbbentő adatot! A kutatás rávilágított arra, hogy a felhasználók fele öt vagy annál kevesebb spamet kapott minden nap. Majdnem 65 százalékuk kevesebb mint 10 nem kívánt üzenettel lett minden nap „gazdagabb”. A felmérésben részt vevők 13 százaléka azonban naponta több mint 50 spammel volt kénytelen megküzdeni (ahogy például ennek a cikknek az írója is).

Egyre kifinomultabbá válnak a spammelési trükkök. A Barracuda úgy találta, hogy a nem kívánt e-mailek döntő többsége idén már alkalmazott azonosság-megtévesztő technikát. Ez azt jelenti, hogy valójában nem is arról az e-mailcímről érkezett az üzenet, amely aztán feltüntetésre került a levelezőkliensben. Szintén fontos megjegyezni, hogy 2007 a csatolmányok tekintetében is komoly változásokat hozott: megjelentek a PDF állományok, melyekkel kezdetben nem tudtak megbirkózni a spamszűrők. Ugyanakkor más, eddig ritkán vagy egyáltalán nem használt file-formátumok is felbukkantak a nem kívánt üzenetekben.

A kutatásban részt vettek legnagyobb része, 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a spam e-mail a reklámozás legrosszabb formája; ez közel duplája a második hely népszerűtlenségének (31 százalékuk a papíralapú nem kívánt leveleket tartotta a legrosszabbnak). Mindössze 12 százalékuk panaszolta el a felmérést készítők számára, hogy a telemarketinget irtanák ki gyökerestül, ha tehetnék.
Hírarchívum | Visszalépés az előző oldalra

Weboldal és Webáruház referenciák

Kérdése van? Kérjen ingyenes visszahívást!

Amennyiben érdeklődik valamely szolgáltatásunk iránt és megadja nevét, illetve telefonszámát, úgy munkatársunk munkaidőben 25 percen belül visszahívja Önt.

Irq Hosting kft.

Ügyfélszolgálat

Telefon: 06-96/333-777 • 06-1/233-7777 • 06-20/477-7777
Fax: 06-96/333-888

Partnerek: névjegykártya, webtárhely, reklámajándék, levendula, honlapkészítés

Webmail Top