A marketing minden formáját átalakítja az Internet.

2006.09.24. | forrás: terminal.hu
Egyre kevesebben látnak különbséget digitális és hagyományos élet között


Adatvezérelt szemléletmód

A marketingesek egyre többször alkalmazzák az “adatvezérelt szemléletmódot” annak érdekében, hogy minél több olyan fogyasztót érjenek el, akiknek mindennapi életében fontos szerepet tölt be az Internet – állítja egy, a Google megbízásából készített Economist Intelligence Unit kutatási projekt jelentése. Ez a fogyasztói szokásokban bekövetkezett változás arra kényszeríti a marketingeseket, hogy négy területen újragondolják szemléletmódjukat nem kizárólag az online kampányokat, hanem az összes marketing programot tekintve. Ezek a területek a branding, integráció, mérhetőség/felelősség és belső szervezet.

“Azokat a vállalatokat kecsegteti szép jövő a marketing területén, amelyek megtanulják, hogyan pozícionálják márkájukat az integrált marketing erőfeszítések segítségével, és képesek mérni ezen erőfeszítéseik hatását” – nyilatkozta Nigel Holloway, az Economist Intelligence Unit Executive Services Észak-Amerikáért felelős igazgatója.

A teljes vállalati marketing funkcióknak az online marketing alapelvei köré szervezése teljesen különbözik a 10 évvel ezelőtti online marketingtől, amely egyszerűen csak arra törekedett, hogy direkt reakciókat okozzon. A sikeres marketing tevékenység folytatása érdekében azonban életbevágóan fontos követni az átalakulást.

“Egyre kevesebb ember lát alapvető különbséget digitális és hagyományos élete között”, mondta Patrick Keane, a Google marketingigazgatója. Sok piaci szereplő hamar alkalmazkodik ehhez a megváltozott környezethez, és források átcsoportosításával és új osztályok kiépítésével jut előnyhöz a digitális világban.


Az elemzés legfontosabb megállapításai

Branding: A piaci szereplők arra törekednek, hogy branding törekvéseiket minél inkább kézzelfogható üzleti eredményekkel kössék össze. A marketingvezetők taktikai céljaikat igyekeznek átfogó branding stratégiájukba becsomagolni. A kutatás során megkérdezett vezetők 50%-a a vezető generáció elérését, 46%-uk pedig a vásárlási szokások brandeken keresztüli befolyásolását tekintik a siker egyik legfontosabb mércéjének A megkérdezett felsővezetők megemlítették, hogy az interaktív eszközök és tartalmak, amelyek képessé teszik a fogyasztót arra, hogy információkat szerezzen a termékekről, szintén a brand részévé váltak. Az online branding előtt annak a tulajdonságának köszönhetően nyílt meg a lehetőség a központi marketingeszközzé válásra, hogy képes egyesíteni a taktikai és a stratégiai célokat.

Integráció: A kutatás szerint a marketing-erőfeszítések egyetlen stratégiában való egyesítése még sosem volt ilyen fontos, bár a felsővezetők még rendszeresen nehézségekbe ütköznek ennek kialakításával kapcsolatban. A megkérdezett vezetők 52%-a bevallotta, hogy saját online és offline marketing tevékenységük párhuzamosan fut egymás mellett vagy egyáltalán nincs összekapcsolva, integrálva. Véleményük szerint a hatékonyabb integráció szükségessége el fogja törölni a szervezeti határvonalat, amely a kreatív törekvések és a médiatervezés és vásárlás funkciói között vannak a marketing területén belül.

Mérhetőség/felelősség: Bármely marketing kampány sikere attól függ, hogy a piaci szereplő képes-e mérni az eredményeket és hozzá tudja-e kapcsolni azokat speciális célokhoz – ez egy olyan terület, ahol az online marketing egyértelmű előnyökkel rendelkezik. A mérhetőség tekintetében azonban még sokat lehet fejlődni. A felmérés szerint az image/brand építés az egyetlen terület, amelyről a marketing vezetők túlnyomó többsége azt nyilatkozta, hogy ott hatékonyan képesek mérni eredményeiket. Ugyanakkor megjegyezték, hogy a hatékonyabb mérési eljárásokra való váltás elkerülhetetlen, hiszen a vezérigazgatók és az igazgatótanácsok a marketingre fordított költségek hatásának jobb mérését szorgalmazzák.

Belső szervezet: Ahogy az eredményhez való hozzájárulásuk egyre mérhetőbb lesz, a marketingesek 57%-a szeretne a termék- vagy szolgáltatásfejlesztés még korábbi stádiumában bekapcsolódni a munkába. Ezenkívül a marketingesek 45%-a arra számít, hogy az elkövetkező 2 évben még mélyebben bevonják őket a stratégiai partnerséggel és szövetségekkel kapcsolatos döntésekbe. Ahogy a marketing osztálynak egyre nagyobb szerepe lesz az olyan jellegű tevékenységekben is, mint a szövetségek kötése, közös vállalkozások elindítása, illetve termék- vagy szolgáltatás, új felépítésre, és más szervezeti újításokra lesz szükség.


A kutatásról

A kutatási projekt 2006 januárjában indult egy marketing szakemberekkel való tanácskozással, majd egy egész világra kiterjedő online felmérést készítettek a marketinggel foglalkozó döntéshozók részvételével. A felmérésben több mint 200 vállalat vett részt, közülük több mint 70-nek a forgalma meghaladja az évi 5 milliárd dollárt.

A felmérés eredményeit 2006 márciusában New Yorkban és Londonban prezentálták a terület szakértői előtt. Ezután az EIU európai, észak-amerikai és ázsiai felsővezetőkkel szervezett mélyinterjúkat, amelyeket a felmérés során felmerült eredményeire és más felmerült témák vizsgálatára épített fel.
Hírarchívum | Visszalépés az előző oldalra

Weboldal és Webáruház referenciák

Kérdése van? Kérjen ingyenes visszahívást!

Amennyiben érdeklődik valamely szolgáltatásunk iránt és megadja nevét, illetve telefonszámát, úgy munkatársunk munkaidőben 25 percen belül visszahívja Önt.

Irq Hosting kft.

Ügyfélszolgálat

Telefon: 06-96/333-777 • 06-1/233-7777 • 06-20/477-7777
Fax: 06-96/333-888

Partnerek: névjegykártya, webtárhely, reklámajándék, levendula, honlapkészítés

Webmail Top