Skype 1.4: hívásátirányítás és testreszabhatóság

2005.09.30. | forrás: terminal.hu
A megújult VoIP-kliens lassan teljessé teszi a hagyományos telefonálás „érzést” - a legújabb változatban például már hívásátirányításra is van lehetőség.

A Skype-ot a luxemburgi központtal rendelkező Kazaa fejlesztői hozták létre. A peer to peer hálózati megoldás révén internetes beszélgetéseket lehet lebonyolítani, teljesen ingyen. Ehhez nagy mértékben hozzájárul, hogy a P2P kivitel miatt a fejlesztőnek nem kell drága központi szervereket és nagy sávszélességeket fenntartani. Nekünk, felhasználóknak pedig minden, amire szükségünk van, az a szoftver, egy fülhallgató és egy mikrofon, s máris igen jó hangminőséggel cseveghetünk egy másik PC-tulajdonossal.

A szoftver tavaly vált képessé vezetékes (és mobiltelefonos) hálózatokkal is felvenni a kapcsolatot, azaz olyan embertársainkkal is kapcsolatot teremthetünk a modern technika révén, akik nem rendelkeznek számítógéppel (vagy Internet-előfizetéssel). A már magyar nyelven is elérhető szoftver egyébként azonnali üzenőkliensként is használható (egyszerre akár 48 ember is cseveghet egy közegben), de legfontosabb szolgáltatása természetesen az internetes hangátvitel. A program internetes és Internetről kiinduló hívások (SkypeOut) kezelésére képes, és a vezetékes vagy mobiltelefonos hálózatból is lehet már Skype-felhasználókat hívni (SkypeIn). Mindkét szolgáltatás előre fizetéssel vehető igénybe, az utóbbinál saját telefonszámot is kapunk, méghozzá abba a régióba, amelyikbe mi szeretnénk. Szintén fizetős szolgáltatásként vehető igénybe a hangposta (Voicemail).

Az 1.4-es változat - szemben az elmúlt hónap kiadásaival - újra komoly változásokat hozott. Az Ebay-es felvásárlás kapcsán amúgy is felkavarodott az „állóvíz” a szoftver körül, de most a hétköznapi felhasználók számára érdekes dolgokról számolhatunk be. Az új Skype ugyanis két lényeges funkcióval bővült: egyrészt immár lehetőség van a vezetékes és a mobiltelefonoknál megszokott hívásátirányítás funkció használatára (amely Skype hálózaton belül ráadásul ingyenes), illetve szabad kezet kapott a felhasználó, ami a kliens testreszabását illeti. Emellett további apró újdonságokkal gyarapodott a funkciólista: például 21 új smiley-val, többnyelvű EULA-val (úgyse olvassa el senki sem) stb.
Hírarchívum | Visszalépés az előző oldalra

Weboldal és Webáruház referenciák

Kérdése van? Kérjen ingyenes visszahívást!

Amennyiben érdeklődik valamely szolgáltatásunk iránt és megadja nevét, illetve telefonszámát, úgy munkatársunk munkaidőben 25 percen belül visszahívja Önt.

Irq Hosting kft.

Ügyfélszolgálat

Telefon: 06-96/333-777 • 06-1/233-7777 • 06-20/477-7777
Fax: 06-96/333-888

Partnerek: névjegykártya, webtárhely, reklámajándék, levendula, honlapkészítés

Webmail Top