ONLINE Marketing
MOBIL weboldalkészítés


ADSL internet,telefon nélküli ADSL internet,modemes internet,elérés,Győr Honlap elhelyezés,webtárhely,webhosting,statikus webtárhely,dinamikus webtárhely,php,postgresql,mysql,.hu domain név regisztráció,.eu domain név regisztráció,ékezetes domain név regisztráció Honlap tervezés,weboldal tervezés,honlap készítés,webdesign
www.IRQ.hu

Az otthoni Internet-használat átalakítja az internetezési szokásokat

2005.05.18. | forrás: terminal.hu
Az otthoni Internet-használók számának növekedése minőségi változást hozhat a fiatalok nethasználatában is, mivel a tapasztalatok szerint az egyes felhasználók lényegesen hosszabb időt töltenek el online tartalmakkal és szolgáltatásokkal, ha nyugodt körülmények között internetezhetnek.

"Az internet-használattal kapcsolatos, napi eredményeket közlő kutatási adatok mennyiségi jellegűek, azt csak sejtjük, de pontosan nem tudjuk, hogy a felhasználók, köztük a fiatalok, mit is csinálnak pontosan a hálón." - fogalmazott a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete által szervezett kerekasztal-beszélgetésen Weyer Balázs, az Origo főszerkesztője. Ezek a sejtések arra irányulnak, hogy 18 éves kor alatt a felhasználók gyökeresen másképpen viselkednek a világhálón, mint a náluk idősebbek. Ez annyit jelent, hogy elkerülik a legnagyobb tartalomszolgáltatókat, nem ?klasszikus? tartalmakat fogyasztanak, hanem szolgáltatásokat használnak: chatelnek, e-maileznek, játszanak. Ennek megfelelően a hagyományos online felületeken a hirdetőknek is nehéz megtalálni őket.

Győri Adél, a TGI Magyarország kutatócég vezetője elmondta: az elsődleges kérdés annak meghatározása, hogy pontosan mit értünk fiatalok alatt. A 14 év feletti korosztályról már vannak adatok, 14 év alatt azonban valóban csak sejtések lehetnek. Hogy a 14 év alatti korosztályról nem készülnek kutatások, annak két fő oka van. Az egyik az, hogy a hirdetők és a média (website) tulajdonosok nem tartják fontosnak megfinanszírozni ezeket, a másik az, hogy az ilyen felmérésekhez szülői engedélyre van szükség a résztvevőktől, ami jelentősen bonyolítja és ennél fogva költségesebbé is teszi a kutatást.

Amit biztosan lehet tudni a gyerekekről, az az, hogy sokat interneteznek, és egyre többen vannak köztük, akik otthon is rendelkeznek hozzáféréssel. Gábos Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója elmondta, hogy 2002-es ifjúsági médiakutatásukból kiderül: a fiatalok - akik az ő adataik szerint jellemzően 11-12 éves koruktól kezdenek el intenzíven netezni - teljesen másképp használják az internetet otthon, ahol sok idejük van netezni, mint az iskolában. Látogatottsági adataik alapján hasonló tapasztalatokról számolt be Juházs Balázs, a Teveklub virtuális közösségi oldal és Pintér Róbert, a Egyszervolt.hu gyerekportál vezetője. Elmondásuk szerint oldalaikon fokozatosan erősödik az iskola- és munkaidőn kívüli felhasználási arány, ami azt mutatja, hogy egyre többen keresik fel a honlapokat otthoni gépről. Weyer Balázs prognózisa szerint az idei trend az lesz, hogy a penetráció csökkenő ütemű növekedése mellett jelentősen nő az otthon internetezőknek a hálón eltöltött ideje.

A TGI és a Szonda kutatásaiból is kiderül, hogy a fiatal internetezők meglehetősen kritikusak a reklámokkal szemben, a hagyományos médiumokon nem könnyű őket hirdetési üzenetekkel elérni. Az internet ehhez megfelelő eszköz lehet, tömegek megszólításához viszont még nem. A résztvevők szerint ez belátható időn belül meg fog változni, vita csak arról folyt, hogy ez öt, tíz, netán tizenöt év múlva várható. A résztvevők abban egyetértettek, hogy a penetráció jelentős növekedése esetén az internet, a többi médiumhoz hasonlóan, bulvárosodni fog.

A bulvártartalmak várható tömeges elterjedése mellett viszont várható a "tartalom nélküli" felhasználás arányának további növekedése is, mivel a fiatalok alapvetően a neten is azt szeretik, amit a "valós" életben: a közösségeket, a társas kapcsolatokat. A tartalomszolgáltatók előtt álló legfőbb kérdés, hogy mindezek ismeretében hogyan csábítsák magukhoz, majd tartsák meg ezeket a hirdetési szempontból is egyre vonzóbb felhasználókat.
Hírarchívum | Visszalépés az előző oldalra
 
IRQ Hosting Kft.
Székhely: 1072 Budapest, Rákóczi út 42. • Cégjegyzékszám: Cg.01-09-964304 • Adószám: 23408416-2-42
Ügyfélszolgálati iroda: 9022 Győr, Batthyány tér 7. • Telefon: 06-96/333-777 • 06-1/233-7777 • 06-20/477-7777